Tuesday 24 March 2015

Teaser #4 : Awak, Jom Cinta Sampai Syurga!

Seronok juga ya ada kawan yang kita boleh berkawan tanpa kenal rupa paras yang kita boleh ceritakan apa sahaja. Macam Rain inilah, beberapa bulan ini memang aku selesa begini. Tak ada expectation, sekadar kawan. Aku dan Rain boleh bercerita dan berkongsi apa sahaja cerita antara kami tanpa mengharapkan balasan. Sepertinya kami sudah saling mengenali bertahun-tahun lamanya.


Subject
YOUR STORY LIGHT ME UP

From
Rain

To
Me

Your email makes me smile all the way! I was in bad mood but when I read your e-mail just now, it makes me fly to the moon. Terus teringat pada cerita-cerita lama zaman purbakala dulu.

Regards,
Rain


Amboi, manis betulkan ayat dia? Pandai sungguhlah dia ambil hati dengan ayat-ayat dia tu. Romeo ke apa mamat ni? Ish, seram sejuk pula kalau betul Rain ini Romeo Kelas Pertama! Boleh berdarah biji mata kalau hari-hari kena baca emel yang ala-ala sweet macam ini.

Silap-silap boleh kena diabetes sebab terlebih gula. Aku ketawa. Lawaklah Yasmeen Hayfa. Mana pernah orang baca emel boleh kena kencing manis! Merepek aje. Takkanlah baca emel aje boleh kena diabetes.

Iyalah, cuba fikir ye? Kalau dah makan minum benda manis, lepas tu baca emel pun ala sweet macam lori gula terbalik gitukan. Tak ke mencanak naik gula dalam badan tu?

Jadi, apa harus aku balas pada Rain ini?


Subject
SWEET TALKER

From
Me

To
Rain

Cerita saya yang entah apa-apa tu pun mampu buat awak sampai ke bulan ke? Such a sweet talker lah awak ni, Rain. Awak nak suruh saya cepat dapat diabetes ke?

Sincerely,
Hayfa.

Bolehkan kalau aku balas macam ni? Lagipun memang betul aku rasakan si Rain ini bijak bermulut manis. Cepat-cepat aku tekan butang hantar sebaik terdengar bunyi telefon bimbit yang berbunyi minta dijawab. Siapalah yang kacau malam-malam ni?

Aku dikejutkan dengan panggilan Illi yang mengingatkan aku tentang temujanji kami untuk keluar bersama hujung minggu ini. Hailaaa minah tu, cuti semester macam ini pun ada sahaja rancangan dia untuk kami keluar bersama-sama. Bosan katanya duduk dirumah tanpa melakukan apa-apa. Kalau boleh setiap hari dia nak ajak aku keluar.

“Kau jangan buat-buat lupa ya?”

“Taklah. Aku ingat.”

“Aku ambil pukul 9 pagi.”

“Mak ai… awalnya?!”

“Tak ada. Tak ada. Aku drive, ikut jadual aku!”

 Cisss, tak ada kompromi sungguh Illi ni. Sudahlah hari-hari aku bangun awal untuk ke pejabat. Dia boleh suruh aku bangun awal juga waktu cuti begini. Ish, tak patut sungguhlah!

“Ala, pukul 10 ke atas tak boleh ke?”

“Sejam aje pun bezanya.”

“Dua belaslah,” aku cuba berdolak dalik.

“No! S.E.M.B.I.L.A.N pagi!” tegas Illi bersuara siap mengeja.

 Kalau aku lambat siap esok ni, confirm kena bebel berbakul dengan Illi nanti. Kawan baik aku tu memang pandai membebel tau.

“Iyalah. Iyalah. Eh, tapi kalau aku drive, ikut jadual aku, kan? So, aku ambil kau pukul 12 lah kalau macam tu.”

“Yasmeen Hayfa!”

Terkekeh-kekeh aku ketawa mendengar Illi menyebut nama penuhku. Suka benar mengusik Illi tu sampai terjerit-jerit macam tu.

No comments:

Post a Comment